۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۶۳۲۵
معاون آموزش حوزه های علمیه خبرداد؛

تهیه بیش از ۶۵ متن علمی تولیدی و اصلاحی در حوزه | حوزه در مسیر جدی تحول قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از تهیه بیش از ۶۵ متن علمی تولیدی و اصلاحی در حوزه خبرداد و گفت: تنها در ۲۶ متن آماده شده نزدیک به ۱۳ هزار آیه و روایت اضافه شده است.
رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه دقایقی پیش با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان، نمایندگان بیوت مراجع و همچنین تعدادی اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در این همایش با بیان این که گام های تحولی حوزه در حال پیمودن است، اظهار داشت: به نظر می‌ رسد برای این که این گام ها سریع تر طی و عملیاتی شود فقط برنامه ریزی کفایت نمی کند و قطعا همه کار به مسؤولان برنمی گردد.

وی افزود: اصل کار این است که عناصر دخیل اجرا می‌ تواند مؤثرترین مسأله باشد از این رو همه تلاش می‌ کنیم که حوزه ای فعال، پویا، علمی و پاسخگو به نیازهای زمان داشته باشیم و در دوره اخیر در برنامه جدید آموزشی حوزه بیش از 65 متن تولیدی یا اصلاحی داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: متون حوزوی اصلی ترین عنصر تحول در حوزه به شمار می‌ رود که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن اشاره کرده اند؛ از این میزان 26 متن تولید یا اصلاح شده، 8180 بار از آیات قرآن استفاده کرده ایم که در گذشته چنین چیزی وجود نداشت و در همین 26 متن بیش از 4200 روایت نیز اضافه شده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که 226 مدرسه علمیه در کشور از این متون علمی استفاده می‌ کنند، اضافه کرد: در دختواره دانشی که در شورای گسترش تدوین کرده ایم، فقط برای قرآن 29 رشته با گرایش تعریف شده است، در حالی که برخی می‌ گویند قرآن در حوزه مهجور است.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: دوستان ما برای تهیه این متون زحمات بسیار زیادی کشیده اند هرچند منکر برخی اشکالات آنها نیستیم ولی این متون علمی که اولا باید مورد استقبال اساتید قرار بگیرد می‌ تواند بستر لازم را برای ایجاد تحول آماده کند.

وی تصریح کرد: ما امروز افتخار می‌ کنیم که حوزه ای که در آن هستیم متون خود را با قرآن و حدیث تدوین می‌ کند و تقاضای ما این است که بیشتر به این کتاب ها توجه و عنایت داشته باشید و امیدواریم سالی سرشار از نشاط علمی و معنوی داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات